00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Ուղիղ եթեր
09:00
5 ր
Ուղիղ եթեր
09:30
4 ր
Ուղիղ եթեր
09:35
24 ր
Ուղիղ եթեր
10:00
5 ր
Ուղիղ եթեր
10:06
54 ր
Ուղիղ եթեր
11:00
5 ր
Ուղիղ եթեր
17:00
8 ր
Ուղիղ եթեր
18:00
6 ր
Ուղիղ եթեր
19:00
7 ր
Ուղիղ եթեր
Լուրեր
09:20
46 ր
Ուղիղ եթեր
Մամուլի տեսություն
10:37
17 ր
Ուղիղ եթեր
Լուրեր
12:00
46 ր
Ուղիղ եթեր
Լուրեր
13:00
46 ր
Ուղիղ եթեր
Լուրեր
14:00
46 ր
Исторический ликбез
Первая биография Ивана IV. Кто и для кого ее писал?
15:04
24 ր
Исторический ликбез
Тиран или помазанник божий? Кем был Иван Грозный?
15:33
24 ր
Ուղիղ եթեր
Լուրեր
17:00
46 ր
Ուղիղ եթեր
Լուրեր
18:00
46 ր
Ուղիղ եթեր
Լուրեր
19:00
46 ր
ԵրեկԱյսօր
Եթեր
ք. Երևան106.0
ք. Երևան106.0
ք. Գյումրի90.1

«Խտրականության» ենթարկված հայ կանանց 2 տոները, կամ վճարողը պատվիրում է ինչ կամենա

© Sputnik / Asatur Yesayants8 марта в Ереване
8 марта в Ереване - Sputnik Արմենիա
Բաժանորդագրվել
Ընտանիքում և հասարակության մեջ կանանց դեմ բռնության թեման ծավալվում, մեծանում ու նոր ելևէջներ է ընդունում։ Հայաստանում կանանց միամսյակի եզրափակման՝ ապրիլի 7-ի առթիվ անդրադարձ կատարենք կանանց իրավունքներին, հատկապես մեր երկրում կանանց հնարավորություններին ու «անհնարինությանը»:

Կին-տղամարդ հակասությունները հավերժական են: Դրանք կլինեն այնքան ժամանակ, քանի կան նրանք՝ կինն ու տղամարդը: Ամեն դարաշրջան, ամեն ժողովուրդ՝ ելնելով իր բարքերից ու մենթալիտետից, թելադրում է կին-տղամարդ հարաբերությունների իր ձևը, մշակում այդ հավերժական պայքարի իր մեթոդները:

Կանանց հանդեպ բռնության թեման այսօր խիստ արդիական է, ավելի ճիշտ` նորաձև: Այնքան արդիական ու նորաձև, որ հասարակությունը 2 մասի է բաժանվել ու լուրջ կռվի բռնվել: Մի մասն ասում է՝ Հայաստանում վիճակն աղետալի է, կանանց հանդեպ բռնություն գործադրում են շատ ու ամենուր, փրկեք հայ կնոջը (իսկ փրկելու համար փող է պետք, շատ փող): Անգամ ընտանեկան բռնության մասին օրենք պարտադրեցին մեզ. ընդունեցինք, գուցե պետք գա, գուցե ոչ՝ ժամանակը ցույց կտա: Մյուս մասն էլ կարծում է, որ ամեն ինչ շատ կատարյալ է, խնդիրներ չկան, ու անելիք չկա: Երկուսն էլ տեղ-տեղ ծայրահեղությունների մեջ են ընկնում:

Акция против насилия в отношении женщин в Европе - Sputnik Արմենիա
«Հայերն ուրիշ են». ի՞նչը կստիպի հայ կնոջը խոսել բռնության մասին

Իսկ իրականությունն այն է, որ բռնությունն անընդունելի է ամենուր և բոլորի նկատմամբ՝ լինի կին, թե տղամարդ: Ու բռնության մեջ առանձնացնելով կնոջը՝ ջնջում ենք այն հավասարությունը, որ ուզում ենք ստեղծել կին-տղամարդ հարաբերություններում (թեպետ մարդն ով է, որ հավասարեցնի այն, ինչն արարիչը տարբեր է ստեղծել):

Հիմա գանք Հայաստան, ի դեպ, գնանք, հեռվից գանք: Մինչ ողջ Արևմուտքն ուզում է մեզ դասեր տալ, կին-տղամարդ հավասարություն սովորեցնել, այդ հավասարությունն այստեղ վաղուց կա, շատ վաղուց:

Դեռևս 12-րդ դարում օրենսդիր, առակագիր, հոգևորական Մխիթար Գոշն իր հայտնի «Դատաստանագրքում» առանձնահատուկ տեղ է հատկացրել կնոջն ու նրա իրավունքներին: Թեպետ այստեղ կանայք դիտարկվում են միայն ամուսնաընտանեկան նորմերի շրջանակում, սակայն 12-րդ դարում կանանց իրավունքներին անդրադարձն ու նորմերի սահմանումն արդեն իսկ աննախադեպ էր: Օրինակ՝ «Դատաստանագրքի» դրույթներից մեկով կարևորվում է փոխադարձ համաձայնությամբ ամուսնությունը. այն պարտադիր պետք է լիներ «փոխադարձ հաճությամբ», նա ով առանց համաձայնությամբ էր ամուսնանում, պետք է տուգանք վճարեր:

Գոշի օրենսգիրքը նաև թույլատրում էր ամուսնալուծությունը, որն այդ ժամանակաշրջանում բավականին արտառոց երևույթ էր. եվրոպական շատ երկրներում, օրինակ, ամուսնալուծությունը թույլատրվեց միայն 20-րդ դարում:

Домашнее насилие - Sputnik Արմենիա
Ընտանեկան բռնության մասին օրենքի մութ կողմերը. ում ականջներն են երևում նախագծի հետևից

Ի դեպ, այն ժամանակ Եվրոպայում կինն իրավունք չուներ ամուսնու կողմից ծեծվելու դեպքում դիմել դատարան, իսկ Գոշի «Դատաստանագրքում» նշվում է. «Հայ կինը բռնության ենթարկվելու դեպքում կարող է դիմել դատարան, ամուսնու դեմ բողոք, նույնիսկ նյութական հայց ներկայացնել»:

Անգամ մեր լեզվամտածողության մեջ է երևում կին-տղամարդ հավասարությունը: Տեսեք՝ աշխարհի շատ լեզուներում կնոջ ու տղամարդու համար նախատեսված դերանուններն այլ են (he, she, он, она), իսկ հայերենում ՝ բոլորս նա ենք՝ ես էլ եմ նա, նա էլ:

Իսկ հիմա ժամանակի մեքենայով գանք մեր օրեր ու «կենդանի» օրինակներով քննարկենք: Ծնվել, մեծացել եմ Հայաստանում (ինչի համար շնորհակալ եմ Աստծուն)։ Հայկական գյուղ, ավանդապաշտ ընտանիք, որտեղ տղամարդն իր կարևոր դերն ուներ, կինն իր՝ անփոխարինելի: Մանկապարտեզ, դպրոց, համալսարան, 4-5 աշխատավայր՝ բոլորը մասնագիտական: Ո՛չ տանը, ո՛չ հասարակության մեջ չեմ զգացել, որ իմ դեմ խոչընդոտներ կան, որովհետև ես աղջիկ եմ, ոչ թե տղա: Դժվարությունների, խնդիրների ամենուր հանդիպել եմ, բայց դրանք սեռային պատկանելության հետ կապ չեն ունեցել ու չունեն:

Ինչ էի ուզում ասել՝ այդքան լուրջ դեմքով կռիվ մի արեք, կոկորդ մի պատռեք, տարբեր խնդիրներ «գենդերային» հարթություն մի բերեք, ի վերջո, եթե խնդիրն արհեստածին լինի, վաղ թե ուշ դրա համար վճարողները կհասկանան: Իսկ, եթե ոչ, եթե կարողանաք մի կետով, ասենք, հայ ընտանիքն ավելի լավը դարձնել, ուրեմն մենք ներողություն կասենք, անգամ շնորհակալություն:

Վերջաբանի փոխարեն. ի դեպ, ամբողջ աշխարհում, երևի, միայն Հայաստանում են կանանց տոնը նշում ոչ թե մեկ օր, այլ մի ամբողջ ամիս՝ մարտի 8-ից ապրիլի 7-ը: Կամ ավելի ճիշտ՝ կանայք այստեղ 2 տոն ունեն՝ մարտի 8-ն ու ապրիլի 7-ը: Վերջինն ավելի շատ մայրության տոնն է, քանի որ Ավետման օրն է: Ըստ Աստվածաշնչի՝ այդ օրը Գաբրիել հրեշտակապետն ավետում է կույս Մարիամին, որ նա որդի է ունենալու:

Այնպես որ, շնորհավոր մեր տոնը, սիրելի կանայք ու աղջիկներ: Չտխրեք՝ մեկ ամիսն ավարտվում է, 11 ամիսն է սկսվում:

Լրահոս
0