Վրաստանը Հայաստանի համար դեպի ՌԴ միջանցք է կառուցում․ ի՞նչ կփոխի Ալգեթի-Սադախլո ճանապարհը

© Photo : Facebook / Roads Department of GeorgiaСтроительство дороги в Тушети
Строительство дороги в Тушети - Sputnik Արմենիա, 1920, 15.07.2021
Հայաստանը կոմպակտ միջանցք կստանա Վրաստանի տարածքով դեպի Ռուսաստան բեռների փոխադրման համար։ Սակայն կա մի հանգամանք՝ Թբիլիսին պետք է ավարտի նախկինում սկսված և դեռևս չավարտված խոշոր տրանսպորտային նախագծերը։

ԵՐԵՎԱՆ, 15 հուլիսի -Sputnik. Մինչև Հայաստանի սահման հասնող Ռուսթավի-Ալգեթի ավտոմոբիլային ճանապարհի շինարարության ավարտը կկապի Երեևանը E60 միջազգային արագընթաց մայրուղու հետ ու թույլ կտա հայկական ապրանքներն ավելի արագ Ռուսաստան հասցնել: Sputnik Արմենիայի թղթակցի հետ զրույցում նման կարծիք հայտնեց Վրաստանի տրանսպորտային միջանցքի ուսումնասիրության կենտրոնի տնօրեն Պաատա Ցագարեիշվիլին։

Նրա գնահատմամբ՝ դա թույլ կտա Երևանին անուղղակիորեն դառնալ եվրոպական նախագծի՝ Արևելք-արևմուտք միջազգային ավտոմայրուղու (Е 60) մի մասն ու կոմպակտ միջանցք ստանալ Վրաստանի տարածքով:

Հայ–վրացական «Բարեկամության կամրջի» շինարարության մեկնարկը տրվել է

Ավելի վաղ այդ ծրագրի իրականացման կարևորության մասին ինչպես Վրաստանի, այնպես էլ Հայաստանի համար խոսել էր նաև Վրաստանի տարածքային զարգացման ու ենթակառուցվածքների նախարար Իրակլի Կարսելաձեն: Նրա խոսքով՝ Սադախլոյի ուղղությամբ Ռուսթավի-Ալգեթի ճանապարհի կառուցման նախագիծը բեկումնային կդառնա ինչպես Վրաստանի, այնպես էլ Հայաստանի համար:

Դարի նախագիծ

Արևելք-արևմուտք ավտոմայրուղին կամ E-60 եվրոպական տարանցիկ ճանապարհը շատ հաճախ դարի նախագիծ են անվանում: Այն մեծությամբ երկրորդ եվրոպական տարանցիկ միջանցքն է, որը սկսվում է Բրեստում (Ֆրանսիա) ու ավարտվում է Էրքեշտամում (Ղրղզստան): Վրաստանում Е -60-ը սկիզբ է առնում Ադրբեջանի հետ սահմանին ու ավարտվում Սև ծովի ափին՝ Փոթի նավահանգստի մոտ: Վրաստանի տարածքում միջանցքի երկարությունը 392 կմ է, դրա «ճյուղերից» մեկը դեպի Հայաստանի հետ սահման է տանում։

Многокилометровая очередь грузовиков на грузино-российской границе - Sputnik Արմենիա, 1920, 07.08.2019
Լույս թունելի վերջում, կամ ինչու «Վերին Լարսի» խնդիրը անհնար է լուծել առանց Վրաստանի

Վրաստանում նախագծի իրականացման ժամկետները երկու անգամ տարբեր պատճառներով հետաձգվել են։ Պատճառներից մեկն էր կորոնավիրուսի համավարակը։ 2021 թվականի հուլիսի սկզբին Եվրոպական ներդրումային բանկից Թբիլիսին 106,7 մլն եվրոյի չափով վարկ է ստացել Ադրբեջանի ու Հայաստանի սահմաններ տանող ճանապարհների կառուցման համար:

Ներկա ճանապարհների տեղում նախատեսվում է ստեղծել հայկական սահմանից սկսվող ժամանակակից և անվտանգ մայրուղի։ Դրանով կիրականացվեն բեռնափոխադրումներ և ուղևորափոխադրումներ։ Արդիականացման արդյունքում կբարձրանա երթևեկության անվտանգությունը, կնվազեն տրանսպորտային միջոցների ուղեվարձի և սպասարկման ծախսերը։

Միջանցք դեպի Մոսկվա

Ցագարեիշվիլիի կարծիքով՝ նախաձեռնությունն իսկապես կարևոր է, այդ թվում նաև Հայաստանի համար: Նա կարծում է, որ ճանապարհը ռազմավարական նշանակություն ունի, քանի որ դա արևելքն արևմուտքի հետ կապող զարկերակներից մեկն է։

«Այդ ճանապարհը նախատեսված է Վրաստանից Հայաստան ու Հայաստանից Ռուսաստանի ու Եվրոպայի ուղղությամբ բեռների մեծ հոսքի համար»,-ասաց Ցագարեիշվիլին:

Նա պարզաբանեց, որ Վրաստանի տարածքում իրականացվող նախագիծը Հայաստանի համար դեպի Ռուսաստան, այսպես կոչված, կոմպակտ միջանցքի մի մասն է: Այն իր մեջ ներառում է երեք տեղանք՝ Սադախլո-Ռուսթավի ճանապարհ Ալգեթիով, 45-կիլոմետրանոց մայրուղի՝ շրջանցելով Թբիլիսին, ու 9-կիլոմետրանոց թունել՝ Վերին Լարսի անցակետի Խաչի լեռնանցքի տակով:

Չի բացառվում, որ Հայաստանն օգտագործի Կասպից ծովում ադրբեջանական նավահանգիստները. Օվերչուկ

Ցագարեիշվիլին պարզաբանեց, որ այդ բոլոր ծրագրերը սկզբնական փուլում են։ Դրանց ավարտից հետո հայկական բեռնատարներն ավելի արագ կհասնեն Ռուսաստան, և այդ երթուղին ավելի էժան կլինի։

Армяская фура в многокилометровой очереди на грузино-российской границе - Sputnik Արմենիա, 1920, 21.09.2018
Վրաստանը մտափոխվեց, կամ ինչու հետաձգեցին ցորենը բեռնատարներով Հայաստան բերելու արգելքը

Նա նաև կարևորեց Հայաստանի տարածքում ճանապարհների արդիականացումը։ Փորձագետը կարծում է, որ առանց Երևանի մասնակցության` նախագծերը Վրաստանում լիարժեք չեն լինի։ Նա հիշեցրեց, որ Հայաստանն ու Վրաստանը վերջին տարիներին վատացրել են ճանապարհների որակի ցուցանիշները։ Համաշխարհային բանկի գնահատմամբ՝ Վրաստանը 56-րդ տեղից 2012- թվականին իջել է 81-ի, իսկ Հայաստանը` 80-ից 91-ի:

Բացի այդ, հայկական մայրուղիներում բեռնատարները յուրաքանչյուր 100 կիլոմետրի վրա ստիպված են լինում մինչև 50 լիտր բենզին այրել, ինչը նորմայից գրեթե երկու անգամ ավել է: Նա նշեց, որ դա նվազեցնում է Հայաստանի տարածքով ապրանքների տեղափոխման գրավչությունը։

Հիշեցնենք, որ Հայաստանը Ռուսաստանին կապող միակ ճանապարհն անցնում է Վրաստանի տարածքով։

Լրահոս
0
Սկզբում նորերըՍկզբում հները
loader
ԵԹԵՐՈւՄ Է
Заголовок открываемого материала