07:52 23 հոկտեմբերի 2019
Ուղիղ եթեր
  • USD475.96
  • GBP615.51
  • EUR530.36
  • RUB7.48
Նորագավիթի ավտոմաքսատուն

Ինչքան կարող ենք՝ ավտո բերենք, իսկ ավտոների «թաղման» բյուրո» հետո կբացենք

© Sputnik / Aram Nersesyan
Հեղինակներ
Ստանալ կարճ հղումը
84210

2020-ից ուժի մեջ են մտնելու ավտոմեքենաների մաքսազերծման ԵԱՏՄ միասնական դրույքաչափերը: Իսկ դա նշանակում է, որ ԵԱՏՄ-ում չարտադրված մյուս բոլոր մեքենաները, հատկապես՝ 7 տարեկան և ավելի վաղ արտադրվածները բազմապատիկ ավելի բարձր մաքսատուրքով են մաքսազերծվելու:

Վերջին օրերին ավտոմեքենաների ներկրման հետ կապված տեղեկությունները, լինեն դրանք մաքսակետերում կուտակումների մասին, թե դրանց տրվող իրավիճակային լուծումների, մարտական գործողությունների ամփոփաթերթիկ են հիշեցնում: Առանց որևէ հրահանգի, միահամուռ մի մղումով, շատ-շատերը ամեն գնով ցանկանում են հասցնել «ավտո բերել», քանի դեռ ԵԱՏՄ մաքսատուրքերն ուժի մեջ չեն մտել:

Ուշագրավ  է հատկապես ՊԵԿ փոխնախագահ Շուշան Ներսիսյանի հայտնած տեղեկությունը, որ եթե 2018-ին Հայաստան ներմուծվել է մոտ 67000 ավտոմեքենա, ապա հուլիսի վերջին, այսինքն՝ վաղը, մյուս օրը այդ ցուցանիշն արդեն գերազանցած կլինենք և կհասնենք 70000-ի շեմին:

Այսօր հանդիպեցի այդ ցուցանիշի արտահայտության մի փոքրիկ օրինակի. երեք երկար բեռնատար` ավտոգնացք կազմած, մարդատար ավտոմեքենաներ էին տեղափոխում, ավելի ճիշտ՝ քարշ տալիս: Հատկանշական էր այն, որ երկու շարքով իրար գլխի շարված այդ ներկրվող ավտոմեքենաների մեծ մասը վնասված էր: «Մեր հայերը դա շատ ժամանակ հատուկ են անում կամ անել տալիս, որ էժանով «ռաստամոժկա» անեն»,-բացատրեց տաքսու վարորդը:

Ավտոմեքենաների մաքսազերծումն առայժմ չի թանկանա. ՊԵԿ

Հնարավոր է, իհարկե: Մենք հո գիտենք մերոնց: Բայց հնարավոր է, որ ոչ էլ հատուկ են անում, այլ ուղղակի, գնում են ինչ կա-չկա: Հարված ստացա՞ծ («ուդառ կերած») մեքենա է, կամ դուռը ջարդված, գուցե թևը («կռիլո»), գուցե բախարգելը («բամպեր») պոկվա՞ծ: Հոգ չէ, ամեն մեկն էլ թե՛ գնորդ կունենա, թե՛ նորոգող կգտնվի: Միայն թե փող լինի և ժամանակը բավականացնի:

Այո, 2020-ից ուժի մեջ են մտնելու ավտոմեքենաների մաքսազերծման ԵԱՏՄ միասնական դրույքաչափերը: Իսկ դա նշանակում է, որ ԵԱՏՄ-ում չարտադրված մյուս բոլոր մեքենաները, հատկապես՝ 7 տարեկան և ավելի վաղ արտադրվածները բազմապատիկ ավելի բարձր մաքսատուրքով են մաքսազերծվելու: Ըստ ավտոսիրողների հաշվարկների` ներկայումս մաքսազերծման համար սահմանված գումարից մոտ 6 անգամ ավելին կպահանջվի. հնարավոր է, մաքսազերծման համար նույնքան գումար վճարես, որքան 10 կամ ավելի տարվա «Օպելը», գուցե BMW-ն գնելու համար:

Եվ հիմա, ինչպես անհատները, այնպես էլ՝ «ավտո բերողները» սևեռվել են այն բանի վրա, որ մինչև 2020 թվականի մեկնարկը որքան ի վիճակի են, եվրոպական, ամերիկյան կամ ճապոնական և այլ՝ ոչ-ԵԱՏՄ-ական արտադրության ավտոմեքենաներ հասցնեն

ա) գնել կամ ձևակերպել գնում,

բ) ներկրել Հայաստան,

գ)  մաքսազերծել:

Քանի ոչ սթափ վարորդ է հայտնաբերվել Վարդավառի օրը Երևան-Սևան մայրուղում. տեսանյութ

Տրամաբանորեն հասկանալ ի է նաև, որ նրանց զգալի մասը հույս ունի հետագայում առնվազն կրկնակի շահել՝ ոչ ԵԱՏՄ արտադրության մեքենաների վաճառքից, քանզի դրանց գները, բնականաբար, հայաստանյան ավտոշուկայում վեր կխոյանան:

Հիմնականում այս գործոնների և ընկալումների ազդեցությամբ է, որ այս տարվա 7 ամսվա ընթացքում արդեն համարյա 70 հազար ավտոմեքենա է ներկրվել:

Մաքսային ծառայությունը փորձում է հասցնել սպասարկել այդ ահռելի հոսքը: Այդ նպատակով, ինչպես ավելի վաղ հաղորդվել էր, օրինակ  «ավտոմաքսատանը» կամ Նորագավիթի մաքսատան բաժիններն օգոստոսի 1-ից անցնելու են 7-օրյա աշխատանքային գրաֆիկի, առնվազն 6-ով ավելանալու է նաև մաքսային ձևակերպումներով զբաղվող աշխատակիցների թիվը:

Բայց չի կարելի բացառել, որ ՊԵԿ-ը հարկադրված լինի էլի շտկել մաքսազերծման ճակատում ներգրավված աշխատակիցների թիվը և, պատկերավոր ասած՝ անցնել 8 կամ 9-օրյա աշխատանքային շաբաթի: Համենայն դեպս, միանգամայն հավանական է, որ վերջնաժամկետին՝ այս տարվա դեկտեմբերի 31-ին ավելի մոտ այդ ավտոներկրումային բումը կարող է հասնել իր բարձրակետին:

ԱԱԾ նոր բացահայտումը. պետական պաշտոնյաներ են ձերբակալվել. տեսանյութ

Բայց ի՛նչն է շատ ավելի հետաքրքիր: Գաղտնիք չէ, որ Հայաստան ներկրվող ավետոմեքենաների մեծ մասը օգտագործած, առնվազն 5, 7, հաճախ՝ 10 և ավելի տարեկան է: Նախքան այս էլ ընդհանուր պատկերը նույնն էր: Ու կա ոչ անհիմն զգացողություն, որ Հայաստանում շուտով այնքան «քշած ավտո» կլինի, որ ոչ թե դրանք մի քիչ էլ քշելու, այլ քայլելու կամ ոտք դնելու տեղ չի մնա:

Կատակը՝ կատակ, բայց այս տեմպերով մեր երկրում շուտով ավտոմեքենաները «կուտեն» մարդկանց: Դա հարցի դեռ մի կողմն է:

Նման ծավալով օգտագործած և հին մեքենաները շատ ավելի շուտ կսկսեն շարքից դուրս գալ և հայտնվել… որտե՞ղ: Իսկը Հայաստանում ավտոմեքենաների «թաղման բյուրո» բացելու ժամանակն է: Երկիրը վերածվում է «ավտոգերեզմանոցի»՝ բաց երկնքի տակ: Շարքից դուրս եկող ավտոմեքենաների վերամշակմամբ զբաղվող լուրջ ձեռնարկություններ չունեցող մեր երկրում դա լուրջ խնդիր է: Ըստ որում, այդ խնդիրն արդեն մեկ տասնամյակից ավելի է, ինչ կա: Հիմա պարզապես տեմպերն են արագացել ու ավտոթափոնի ծավալներն են սպառնում աճել՝ երկրաչափական պրոգրեսիայով: Շարքից դուրս եկած մեքենաների կամ դրանցից մնացած «երկաթեղենի» մշակման միակ ձևն էլ մետաղի ջարդոն դարձնել-արտահանելն է մնում:

Այնպիսի տպավորություն է, որ առաջնորդվում ենք դեռ որքան կարող ենք ավտո բերենք, իսկ հետո այդ հին և հնոտ մեքենաներից գոյացած թափոնին տիրություն անելու ինչ-որ ձև կգտնենք: Իսկ միգուցե, սովորության համաձայն», չնստե՞նք ու սպասենք այն օրվա գալստյանը, երբ ավտոջարդոնի ծավալները ձեռնոց կնետեն կուտակված կենցաղային աղբին՝ ընդհուպ բնակելի թաղամասերի բակերում:

«Բագրատաշենում» անընդհատ հերթեր են գոյանում. Մելքումյանը գտել է խնդրի լուծումը

Չնայած, ինչի՜ մասին ենք խոսում, այս շոգ-կրակին ո՞վ,  կամ ո՞ր պաշտոնյան հավես ունի նման մանր հարցերով զբաղվել: Մինչև հարցը խնդիր չդառնա, խնդիրն էլ պրոբլեմային գլխացավանքի չվերածվի, ո՞վ այն բանի տեղ կդնի:

ՊԵԿ աշխատակիցը կաշառք է պահանջել ու ստացել. նա կալանավորվել է

Թերևս միայն «դզող-փչողների» համար կարելի է չանհանգստանալ. ավտոնորոգման տարբեր պրոֆիլի մասնագետներն ու կետերը մի 5-6 տարվա անդադար ու լարված աշխատանքի ծավալով, կարելի է ասել՝ արդեն ապահովված են:

 

Ըստ թեմայի

Հսկայական հերթեր Ճապոնիայի նավահանգիստներում. հայ ավտոներկրողները փակուղու մեջ են
Եթե վարորդները դիմեն դատարան, պետբյուջեն կնվազի միլիարդավոր դրամներով
Ավտոներկրողներն օրենքի հեղինակներին հրավիրում են ավտոշուկա
Սպիտակ Նիվայի դարաշրջանը վերադառնում է Հայաստան
թեգերը:
ավտոմեքենա, վարորդ, ավտոներկրողներ, ավտոներկրող, Շուշան Ներսիսյան, Պետական եկամուտների կոմիտե (ՊԵԿ), Հայաստան

Գլխավոր թեմաներ